Bób to przedstawiciel roślin strączkowych, dostępny w okresie letnim. Zawiera wiele
cennych składników.
Bób to warzywo bardzo gęste odżywczo, gdyż charakteryzuje się wysokimi
wartościami odżywczymi przy stosunkowo niskiej kaloryczności. Posiada znaczną
ilość błonnika pokarmowego oraz białka i niską zawartość tłuszczu. Sprawia to, że
bób może być stosowany przez osoby na diecie redukcyjnej, wegetarian, wegan i
dbające o prawidłowo zbilansowaną dietę.

Wartości odżywcze
Bób jest jednym z najlepszych źródeł białka roślinnego. 100 g zawiera 7 g białka.
Bób jest niskokaloryczny, a przy tym bardzo sycący! Jedna szklanka ugotowanego
bobu zawiera około 187 kcal. Duża zawartość błonnika oraz białko odpowiada za
efekt szybkiego nasycenia. Jedna porcja bobu zawiera 9 g błonnika, co stanowi
około 30% zapotrzebowania na ten składnik.
Bób jest źródłem żelaza, miedzi, magnezu a także 177 mg kwasu foliowego w 100
gramach (44% dziennego zapotrzebowania na ten składnik). Zawiera także witaminę
K, tiaminę i ryboflawinę.

Jak przygotować bób?
Roślinie zarzuca się działanie wzdymające. Aby temu zapobiec zaleca się moczenie
nasion przez godzinę w gorącej wodzie przed gotowaniem.
Gotować należy we wrzątku przez około 10 minut. Dłuższe gotowanie pozbawia bób
wielu wartości odżywczych.
Sól podkreśla smak strączka, ale nie powinno się z nią przesadzać. Wystarczy
dodać około pół łyżeczki soli himalajskiej pod koniec gotowania.

Jak wykorzystać bób?
Bób można potraktować jako wartościową przekąskę lub dodatek do sałatki/
makaronu/ risotto. Świetnie sprawdza się także jako składnik past, np. z bobu i
awokado.
Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *