1. Nie odmawiaj sobie jedzenia. Nie głodź się. Po prostu zmień nawyki żywieniowe na zdrowsze. Wybieraj nieprzetworzone składniki jako bazy posiłków, jedz więcej warzyw, jedz regularnie, nie podjadaj.
  2. Pij dużo wody. Odpowiednia ilość wody w ciągu dnia to około 2 litry. Gdy wypijesz mniej woda będzie gromadziła się pod skórą tworząc tzw. “cellulit wodny”. Staraj się nie pić kalorii. Unikaj kolorowych i gazowanych napojów. Aby woda miała smak lepiej dodać do niej kilka listków mięty oraz plastry owoców cytrusowych.
  3. Słuchaj swojego organizmu. Jeżeli ewidentnie czujesz się źle po spożyciu jakiegoś produktu, np. mleka czy chleba nie ignoruj tej reakcji. Twój organizm Ci podziękuję piękniejszą skórą i brakiem wzdęć.
  4. Ćwicz regularnie. Nawet 3 treningi w tygodniu po 40-60 minut wystarczą, aby Twoje ciało stało się bardziej jędrne i smukłe. Nie katuj się codziennymi ćwiczeniami. Wybieraj taki rodzaj aktywności, jaki lubisz najbardziej: bieganie/ fitness/ trening na siłowni/ rower/ pływanie/ joga. Możliwości jest mnóstwo. Staraj się urozmaicać swoje treningi, nie przyzwyczajaj organizmu do jednego rodzaju wysiłku, a efekty będą lepsze.
  5. Challenge Yourself! Zapisz się na bieg 5/10/21 km lub z przeszkodami np. Runmageddon. Nowe wyzwania pomogą Ci pozostać zmotywowanym!
  6. Wszystko jest dla ludzi. Zdrowy tryb życia nie ogranicza tak bardzo, jak Ci się wydaje! Jeśli wyjdziesz ze znajomymi wieczorem nie oznacza to, że musisz siedzieć i patrzeć jak inni jedzą. Możesz spokojnie zamówić to, na co masz ochotę lub napić się kieliszek wina. Nie zaprzepaści to Twoich efektów, jeśli oczywiście zachowasz umiar.
  7. Nie poddawaj się! Postaraj się wytrwać w swoich postanowieniach. Nawet jeśli zdarzył się gorszy dzień nie pozwól, aby kolejny taki był. Wszystko jest w Twojej głowie.
  8. Wysypiaj się. Nic lepiej nie regeneruje organizmu niż regularny sen. Optymalna ilość snu to 7-8h.
  9. Find Your gym buddy 🙂 Obie wiemy, że trening z drugą osobą jest lepszy niż w pojedynkę. Jeśli jedna osoba nie ma ochoty, wtedy druga ją motywuje. Nie ma wymówek!
  10. Rób sobie zdjęcia. Tak… selfie do lustra może być pomocne, aby na bieżąco oceniać swoje postępy. Wystarczy robić to co miesiąc. Dzięki zdjęciom łatwiej jest ocenić efekty pracy i konsekwentnie działać naprzód!  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *